3D Çanakkale Savaşı Modeli
Sarıkaya, Selvi ve Doğan Bora(2014)'ya göre etkili bir öğrenmenin olabilmesi için eğitim öğretimin temelde öğrenci merkezli olması, ezbere dayalı eğitim yerine öğrencilerin aktif olarak katıldıkları etkinliklere fırsat verilmesi ve öğrenilecek konuların somut olarak desteklenmesi gerekir. Bunun içinde maket ve modellerden yararlanılması öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve kalıcı hale getirmektedir. Öğrenme sürecinde öğrencinin 5 duyu organı aktifleştirilerek öğrenme ortamı zenginleştirilmelidir. Modeller yapılan çalışmanın tamamlayıcısı durumundadır. Konunun anlaşılması ve daha açık ve anlaşılır hale gelmesinde bizzat öğrencilerin yaptığı model, poster ve oyunlar çok etkili, olmaktadır. Bizde etkinliklerimizde dördüncü olarak Çanakkale Savaşları anlatılırken yine kendi tasarımımız olan 3D Çanakkale Savaşları modelinden yararlandık. 3D modelleme için blender modelleme programı kullanılmıştır. Programda Çanakkale Boğazının modellemesi yapılarak 3D yazıcıdan çıktısı alınmıştır. Modelimizin 3D çizimi ve çıktısının alınması yaklaşık 19 gün sürmüştür.4 Aralık günü başlayan 3D modelleme çalışmamız 23 Aralıkta tamamlanmıştır. 3D yazıcıdan çıktı alınan modelimiz daha sonra Çanakkale Boğazının topografik yapısına uygun olarak akrilik boya ile renklendirilmiştir. Üzerine savaş oyuncakları, asker ve savaş malzemeleri eklenerek savaş modellememiz tamamlanmıştır. Daha sonra bu model üzerinden tarih öğretmenimiz Çanakkale savaşlarını öğrencilerimize anlatım gerçekleştirmiştir. Bu model aynı zamanda ders araç ve gereci olarak okulumuzda kullanılmaya başlanmıştır. Böylelikle aynı zamanda okulumuza kendi tasarımımız olan bir ders araç ve gereci kazandırmış olduk.

